keskiviikko 11. marraskuuta 2020

Hyvää sinkkujen päivää, te kaikki upeat sinkut!

Wikipedia kertoo, että sinkkujen päivä on keksitty lähinnä kaupallisia tarkoituksia varten Kiinassa vuonna 1993, ja se on nykyään kokonaismyynniltään maailman suurin sesonkipäivä. Sinkkukin voi siis olla merkittävä osa yhteiskuntaa ostelemalla turhaa roinaa ja kuluttamalla rehvakkaasti luonnonvaroja kuten kaikki muutkin! Hienoa, kai. Lisäksi Wikipediassa kerrotaan, että sinkkujen päivä on hieman ironisesti saanut sellaisenkin merkityksen, että silloin pyritään parittamaan sinkkupoloisia, jottei heidän enää tarvitsisi olla sinkkuja.

Minä aion juhlia sinkkujen päivää seuraavasti:

- Onnittelen itseäni siitä, etten ole jäänyt huonoihin parisuhteisiin.

- Iloitsen siitä, että minun ei tarvitse juuri koskaan riidellä kenenkään kanssa.

- Riemuitsen ja olen kiitollinen siitä, että minulla on kuitenkin mahdollisuus yrittää vanhemmaksi.

- Olen tyytyväinen siitä, että tunnen itseni ja tiedän mitä tarvitsen. En tarvitse elämääni ketä tahansa miestä vain siksi, että parisuhteessa eläminen on normi.

- Olen iloinen, koska saan tehdä itseäni koskevat päätökset täysin itsenäisesti.

- Olen ylpeä siitä, että parisuhde- ja perhenormatiivisessa yhteiskunnassa eläminen on tehnyt minusta vahvan.

Jos koronatilanne vuoden päästä sallii, aion järjestää sinkkujen päivänä juhlat ystäville. (Lahjat pakollisia.)

Juhlikaa tekin itseänne, sinkkutoverit, sillä elämässä ei ole koskaan liikaa juhlia!



   Photo by Mariah Hewines on Unsplash


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti