maanantai 12. heinäkuuta 2021

Noniin, tulihan se sieltä!

Ashley Walker, Unsplash


Paniikki nimittäin! Apua!

Minusta tulee muutaman viikon sisään äiti, jos mitään kauheaa ei tapahdu. Miten ihmeessä tästä selvitään? En ole kai edes vaihtanut vaippaa koskaan! Olen hädin tuskin kyennyt ymmärtämään, että minut onnistuttiin saamaan raskaaksi, nyt pitäisi ymmärtää, että kohta synnytetään, ja siitä se kaikki sitten vasta alkaa. Saisinko vielä yhdeksän kuukautta lisää, kiitos?

Olen ollut nyt muutaman viikon aivan käsittämättömässä tyhjiössä täällä uudessa kotikaupungissani. Kaikki on hyvin epätodellista ja minä irrallani kaikesta normaalista. Olen ollut yksinäinen, eksynyt ja hämmentynyt, kuten ennakoinkin. Eihän tällaisesta muutoksesta ilman kriisiä voi selvitä. Ja kohta sitten opettelen vauvanhoitoa tässä kummallisessa rinnakkaisuniversumissa ihan itsekseni. Olin yllättävän pitkään rauhallinen, mutta nyt alkaa pikku hiljaa puskea kylmää hikeä helleaallosta huolimatta. Herranjumala sentään, se tapahtuu ihan kohta!

Onneksi tapaan doulani huomenna. Ehkä hän osaa sanoa minulle jotain rauhoittavaa. Tai ihan vain vaikka antaa jotain rauhoittavaa. Nyt pelottaa!

2 kommenttia:

  1. Toivon sinulle onnea matkaan.Olen itse lapseton.
    Perhementoria voi hakea Helsinki Missiolta (tuskin pelkästään Helsingin alueelle rajoittuu) :
    https://www.helsinkimissio.fi/perhetyo/aiti-ja-isamentoritoiminta

    T. xyz

    VastaaPoista