perjantai 23. marraskuuta 2018

Petivaatepohdintaa

Äiti ilmoitti haluavansa ostaa minulle joululahjaksi uudet pussilakanat. Myönnetään: kulutuskriittisyyteni menee joskus ehkä hieman yli, viitisentoista vuotta lienee riittävä ikä pussilakanoille, etenkin jos ne on jo korjattu useampaan kertaan. Sitten tulikin se hankalampi kysymys: "Pitäisikö ostaa yksi vai kaksi pussilakanasettiä?"

Olen tainnut omistaa elämässäni yhteensä kolme paria pussilakanoita ja olen saanut ne kaikki lahjaksi. Parisuhdestatuksestani riippumatta nuorena ihmisenä tuntui itsestään selvältä, että kun ostetaan, ostetaan heti pari. On sitten kivempi että on samanlaiset, kun vieressä kuitenkin jossain vaiheessa nukkuu joku toinenkin.

Mutta entäpä nyt? Jämäpussilakanoita löytyy satunnaisesti patjamajoittuvia kavereita varten jo ihan riittävästi, eikä minun sängyssäni nyt kyllä ihan oikeasti näytä ketään muuta nukkuvan kuin minä. Pitäisikö tässä vielä jotenkin varustautua varmuuden vuoksi mahdollista pariutumista varten?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti